środa, 7 sierpnia 2013

Liebster blog po raz drugi.


Hej, dziś szybciutko: w związku z odbywaniem praktyk i pracami okołodomowymi, mam ostatnio deficyt w budżecie czasowym. Dlatego też odpowiadam tak późno (aha, zostałem nominowany przez Maskaradę – nie nominowałem się sam :P ). Jeżeli pozwoli mi czas i moja kochana rodzina, dodam dziś wieczorem jakąś reckę/tekścik. Niestety nie przyszło mi do głowy sporządzić zapasowego tekstu, dlatego będę musiał napisać coś dopiero wieczorkiem. Recenzji zaległych zebrało się cholernie dużo, więc zastanowię się w jakiej formie nadrobić te braki ;) Skończę już to pieprzenie i odpowiem na pytania. Oto one: 

Czy zdarza Ci się kupować książki z samej chęci posiadania?
- Nie. Kupują mało książek, ale jeśli już to tylko to, co naprawdę mnie interesuje. W pozostałych przypadkach polegam na bibliotekach.

Wolisz czytać serie książek czy pojedyncze tomy?
- Hmm, generalnie pojedyncze tomy. Chociaż serie też są niezłe gdy już się dam w nie wkręcić. Niech więc będzie, że pojedyncze, ale jako wyjątki wskażę „Wiedźmina” i „Harrego Pottera”

Kiedy wolisz film od książki?
- Najczęściej gdy jestem zmęczony i wiem, że nie zdołam skupić się na lekturze. W innych przypadkach zwykle stawiam na książkę.

Jakie warunki musi spełniać książka, żeby Cię zainteresowała?
- Musi być dobra :P A tak poważnie to najlepiej żeby poruszała temat, który znajduje się w orbicie moich zainteresowań tj. historia/wojsko/horrory/rozrywka. Odpadają romanse i bardzo duża część książek obyczajowych.

Jest jakaś książka, którą bardzo chcesz przeczytać, ale dotąd nie miałaś/eś okazji, bo np. jest droga czy długa?
- Nigdy nie zdołałem przeczytać „Władcy Pierścieni” i wciąż się za siebie wstydzę.

Do czego możesz porównać czytanie książek?
- Zależy które. Jedne są jak czekolada – słodkie i chciałbym żeby nigdy się nie kończyły, natomiast drugie bardziej przypominają to, co powstaje z czekolady po zakończeniu cyklu trawienia :P

Najczęściej odwiedzana strona internetowa?
- Mixgol.pl , różniaste blogi, joemonster.

Standardowo dziękuję za nominację i, co wynika wyłącznie z mojego lenistwa, nie zadaję żadnych pytań i nie nominuję nikogo :) Jeżeli ktoś czuje się tym faktem obrażony/zniesmaczony proszę o kontakt drogą mailową. Odpowiem na wszystkie zastrzeżenia jeśli załączycie do swojej wiadomości: test psychologiczny, ksero dowodu osobistego, potwierdzenie przelewu na moje konto kwoty 100 zł, przysięgę poddaństwa wobec mnie, oraz zdjęcie pary ładnych cycuszków. Jak widzicie nie wymagam wiele, więc wszelkie inne wiadomości będą ignorowane :D 

40 komentarzy:

  1. A propos czytania książek:
    Znajomy na wakacjach do mnie czytającej książkę:
    "Nie żal ci czasu?"

    Pozdrawiam:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz nawet pojęcia ile razy słyszałem to idiotyczne pytanie :D

      Usuń
    2. Mnie nikt nie zadał takiego pytania,które przytoczyła Klaudia, ale wiem, że niektórym się wyrwała taka mądrość ust w stosunku do mojej znajomej:)

      Usuń
  2. Heh :) Niezłe odpowiedzi :P Na pierwsze odpowiedziałbym zdecydowanie odwrotnie ;) Mam kilkadziesiąt tomów, których jeszcze nie przeczytałem. Lubię mieć ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :D Na ten moment 105 nieprzeczytanych książek w domu mam... i ciągle mi mało ;)

      Usuń
    2. Oj, Twoja kolekcja, to już ewenement na skalę światową :P Ale dobrze, że "ciągle Ci mało" :D Takich ludzi nam potrzeba :P

      Usuń
    3. Niby tak, ale potem będę miała problem... "Ożeń się z kimś, kto ma więcej książek od Ciebie" - może być trudno osiągnąć ten achievement... :P

      Usuń
    4. Jeżeli to Twój jedyny warunek, to od dziś zaczynam kupować książki :P

      Usuń
    5. Na pewno jest to dobra podstawa :D
      A skoro masz już zacząć kupować książki, to weź pod uwagę te, których jeszcze nie mam :D

      Usuń
  3. Tak niska opłata? Nie cenisz się czy jak? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Wyrażam gotowość sprzedania się nawet za paczkę gum do żucia. Honor honorem, ale świerzy oddech zawsze będzie w cenie.. ;)

      Usuń
    2. To pomyśl ile za tą stówkę gum mógłbyś kupić...
      ...bo książek to mało... :( :P

      Usuń
    3. 106 :) Sporo. Ja mam 205 ;) plus kilka ebooków jeszcze nie doczytanych. Ale co tam. Jak zobaczę coś ciekawego na półce to i tak biorę :D

      Usuń
    4. Nie tu wpisałem :( miało być piętro wyżej, a;e zauważyłem właściwe awatary i poszło...

      Usuń
    5. Arku: Twoja kolekcja jest bardzo imponująca :) Co do ebooków: Posiadasz jakiś dobry czytniczek?

      Wiedźmo: To zadziwiające, ale nikt nawet nie zapytał o numer mojego konta :P Czyżby w społeczeństwie faktycznie nie było ludzi, którzy obrażają się o takie głupoty? :D

      Usuń
    6. Kiedyś przez dobre 2 lata korzystałem z Onyx Boox A62s (co do dokładnego oznaczenia literkowo-cyferkowego, to nie pamiętam, czy to akurat ten, ale na zdjęciu prezentuje się podobnie) i bardzo dobrze się spisywał - obecnie od około 3 lat korzysta z niego moja mama. Ja mam teraz tablet Asus TF101 i też jest świetny. Bardzo go lubię i czasem nawet wolę na nim czytać książki niż trzymać w ręku prawdziwy tom. Czasem też na smartphonie czytuje jak gdzieś utknę nieprzygotowany na czekanie ;)

      Usuń
    7. Jestem tradycjonalistką i wolę książkę papierową. Nie przepadam za czytnikami, aczkolwiek mam na telefonie kilka ebooków, które trzymam, że tak powiem, na czarną godzinę.

      Usuń
  4. Ciekawe wypowiedzi:-)
    Nie będę się oburzać, że nie zostałam nominowana przez ciebie, bo w ten sposób zaoszczędzę stówkę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że nie można sobie tego odpisać od podatku :(

      Usuń
  5. Ja też nie przeczytałam jeszcze "Władcy Pierścieni" i ani się tego nie wstydzę, ani nie mam takiego zamiaru :P Ciekawe porównanie z tym czytaniem książek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiar mam, ale póki co na zamiarze się kończy :P

      Usuń
    2. W sumie chwalić się też nie masz cym ;)

      Usuń
    3. Ja tu się kajam Arku :D Ale to, że się nie przeczytało "Władcy" chyba nie skreśla człowieka z listy osób czytających :P Choć lekturka ponoć zacna :)

      Usuń
    4. No Ty tak, ale koleżanka Wiki jakby ma to gdzieś :) W sumie racja połammy kanony, czytajmy co chcemy! Ja się nie gniewam i z reguły nikogo nie skreślam ;] Lektura bardzo ciekawa. Choć miejscami nudnawa ;)

      Usuń
    5. Teraz będę podły, ale to w sumie tak samo jak film :P Kogo ani przez moment nie znudził, niech pierwszy rzuci klawiaturą :)

      Usuń
    6. Arku, nie lubię fantastyki, więc dlatego napisałam, że nie zamierzam czytać "Władców Pierścieni". Nie będę się zmuszać do czego, co mi się nie podoba. Ani wstydzić się z tego powodu, bo inni czytali, a ja nie. A kanonów naczytałam się na studiach, teraz mogę wreszcie czytać, co mi się podoba. Poza tym nie chwaliłam się, tylko stwierdziłam fakt...

      Usuń
    7. ok:) Może troszkę mnie poniosło, ale naprawdę uważam, że ta książka jest niezła i t nie tylko fantastyka. Ale wiem, że nie każdy lubi takie klimaty i ma prawo tego nie czytać ;)

      Usuń
    8. Zaczęłam kiedyś pierwszą część i nie dałam rady przebrnąć. Była też w kinie na 2. części i to zdecydowanie nie moje klimaty ;) Z fantastyki mam ze trzy motywy, które mi się podobają.

      Usuń
  6. ta para ładnych cycuszków to prosto joemonster, nieprawdaż?

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytać Władcę musisz absolutnie koniecznie! Sama czytałam dwa razy, a pierwszy tom nawet trzy :) Tolkien to po prostu mistrz jedyny w swoim rodzaju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mam nadzieję, że przeczytam :) Nigdy nie słyszałem o tej książce negatywnej opinii, więc nastawiam się dość optymistycznie ;)

      Usuń
  8. "Kupują mało książek, ale jeśli już to tylko to, co naprawdę mnie interesuje. W pozostałych przypadkach polegam na bibliotekach." - Mam podobnie, chociaż dawniej był taki moment (zaraz po tym, jak zaczęłam nałogowo czytać), kiedy miałam ochotę nakupować sobie jak najwięcej książek. Wędrując po blogach książkowych, poznałam wiele czytelników wręcz obsesyjnie zbierających książki mimo piętrzących się zaległości i braku czasu na lekturę. Kosztowne hobby, nie powiem, zwłaszcza dla osób kupujących pierwsze wydania znanych dzieł itp.

    Fajny awatar/zdjęcie profilowe/czy jak to się tam nazywa! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczekam aż sam będę zarabiał kokosy. Wtedy będę mógł sobie na to pozwolić ;)

      Co do avatara - Jane z "Firefly" zawsze będzie modny :P

      Usuń
  9. Widzę, że nie tyko mi praktyki uniemożliwiają częstsze pojawianie się w blogosferze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zajmuje to strasznie dużo czasu, ale faktycznie, parę godzin codziennie można na nie stracić :/

      Usuń
  10. Hahaha, a już myślałem, że sam sobie napisałeś te pytania :P. Nie no żartuję oczywiście :D.

    Ale nie ma obaw, ja też jeszcze nie czytałem "Władcy..." :D. Niby takie zajebiste, ale jakoś zabrać się za to nie mogę :P.

    Pozdrawiam :)!
    Melon

    PS: Jeśli nie zapomnę to już niedługo mail do Ciebie poleci :D.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jesteś aż tak leniwy, że cycków w necie nie chce Ci się szukać? :D

    OdpowiedzUsuń